Ορεινή Αρκαδία

Μετά την εκδρομή μας στην ορεινή Αρκαδία, η οποία δεν μας επέτρεψε να δούμε και πολλά πράγματα λόγω έλλειψης χρόνου, αποφασίσαμε να ξαναπάμε και αυτήν την φορά να μείνουμε έστω για ένα τριήμερο. Βέβαια ούτε πάλι ο χρόνος δεν ήταν αρκετός για να γυρίσουμε όλα αυτά τα υπέροχα χωριά, ποτάμια, βουνά και μοναστήρια που θέλαμε. Ειλικρινά είναι ένας τόπος που σε μαγεύει. Πράσινο παντού, καθαρός αέρας, παγωμένα καθαρά νερά, πετρόχτιστα σπίτια, άνθρωποι αληθινοί, μονοπάτια για πεζοπορία. Την αγαπάς από την πρώτη επαφή και θες να την επισκεφτείς ξανά.

Που μείναμε:

Μείναμε στο ξενοδοχείο Nymfasia Arkadia Resort κι αυτό ως γεγονός χρειάζεται από μόνο του περιγραφή καθώς ξεπέρασε τις προσδοκίες μας! Δεν ξέρω από που να αρχίσω. Από το τόσο καλοσυνάτο, χαμογελαστό και ζεστό προσωπικό; Από τις υπέροχες εγκαταστάσεις;

Από το φωτεινό, καθαρό και ζεστό δωμάτιο; Από το στρώμα και τα μαξιλάρια coco-mat που μας έκαναν να μην θέλουμε να σηκωθούμε από το κρεβάτι; Από το φανταστικό μπάνιο τους και τις βελούδινες πετσέτες μαζί με το ζεστό πάντα νερό στην καμπίνα ντους και στήλη υδρομασάζ που τα παιδιά μου ήθελαν να βρίσκονται συνέχεια εκεί μέσα;

Aπό το καλαίσθητο στυλ του; Σε έκανε να θες να μένεις μέσα και να κυκλοφορείς στους χώρους του και τα κατάφερε αφού και τα δυο βράδια χουχουλιάσαμε στα υπέροχα σαλόνια του και παραγγείλαμε φαγητό το οποίο ήρθε γρήγορα μέσα σε έναν τεράστιο σκαλιστό ασημένιο δίσκο.

Τα πρωινά από την άλλη κατεβαίναμε στην τραπεζαρία και τα παιδιά δεν ήξεραν τι να πρωτοδιαλέξουν. Φωτεινός χώρος με τεράστια παράθυρα κι υπέροχη θέα.

Καθώς το ξενοδοχείο διαθέτει μεγάλη πισίνα θα μπορούσε κάποιος που αγαπά το βουνό να συνδυάσει ακόμη και τις καλοκαιρινές του διακοπές κάνοντας μπάνιο κι απολαμβάνοντας το ατελείωτο πράσινο. Οι κάτοικοι των γύρω περιοχών είστε πραγματικά πολύ τυχεροί.

Το κλίμα:
Σαν να ζήσαμε τις τέσσερις εποχές. Κρύο, αέρας, βροχή, χαλάζι, ήλιος. Σε αυτό όμως σίγουρα παίζει ρόλο η περίοδος που πήγαμε. Φτάσαμε με ένα κρύο αεράκι και μπόλικη ομίχλη, συνεχίσαμε με χιονισμένα έλατα στις κορυφές του Μαίναλου και το χαλάζι να πέφτει πάνω στα τζάμια δυνατά ενώ ξεκινήσαμε για Αθήνα ένα υπέροχο και ηλιόλουστο πρωινό. Ευτυχώς, επειδή την έχω πατήσει πολλές φορές-το πάθημα μάθημα- είχα προμηθευτεί όλων των ειδών ρουχισμό, από σορτσάκια μέχρι σκούφους κι ομπρέλες 😉

Τι επισκεφτήκαμε:

Πρώτη μας στάση στο εκκλησάκι της Ζωοδόχου Πηγής που γιόρταζε κιόλας εκείνη την ημέρα. Στον δρόμο προς την Στεμνίτσα, μέσα στο δάσος, δίπλα στις πηγές με τα παγωμένα νερά.

Τα παιδιά παρά το κρύο έτρεχαν κι έπαιζαν καθώς κρυβόντουσαν πίσω από τα δέντρα ενώ η τρομερή ομίχλη έφτιαχνε ένα τοπίο δελεαστικά παιχνιδιάρικο για τα παιδιά.

Δεύτερη στάση το χωριό του Θεόδωρου Κολοκοτρώνη και το σπίτι του. Χρυσοβίτσι και Λιμποβίσι δυο όμορφα χωριά. Εξερευνηθήκαμε στα λημέρια του Κολοκοτρώνη κι ακολουθώντας το μονοπάτι φτάσαμε στην κορυφή όπου κυμάτιζε η ελληνική μας σημαία. Το πρώτο πράγμα που νιώθεις φυσικά είναι ένα δέος και μια περηφάνια για όλους αυτούς τους σπουδαίους εθνικούς μας ήρωες.

Επόμενη στάση ο άγιος Ιωάννης ο Πρόδρομος. Συναρπαστικό μέρος-Πρέπει να πας. Καταρχάς πέρα από το συγκλονιστικό μοναστήρι που σαν να κρέμεται από ένα τεράστιο βράχο είναι κι η διαδρομή για εκεί φανταστική. Η Μονή του Προδρόμου είναι χτισμένη στη ρίζα ενός απότομου βράχου στην αριστερή πλευρά της χαράδρας του Λουσίου και πλήθος επισκεπτών συρρέουν κάθε χρόνο. Εκτός από την γαλήνη που προσφέρει στην ψυχή σου, την κατάνυξη, την ηρεμία να προσευχηθείς και να σκεφτείς σαν να βρίσκεσαι κάπου τόσο ψηλά και κοντά στον Θεό, σου προσφέρει το τοπίο και μια απερίγραπτη ομορφιά, πάνω σε επιβλητικούς βράχους, μέσα σε οργιώδη βλάστηση και από κάτω να ακούγεται το βουητό των νερών του ποταμού Λούσιου. Δεν έχω λόγια για αυτό μέρος-Πρέπει να πας.

Φυσικά μέσα σε όλες αυτές τις διαδρομές περάσαμε και από την Δημητσάνα μα δεν μπήκαμε στο μουσείο υδροκίνησης καθώς το είχαμε επισκεφτεί την προηγούμενη φορά. Γενικά αποφεύγαμε τους κεντρικούς δρόμους κι επιλέγαμε μικρά στενάκια και χωματόδρομους περνώντας κυριολεκτικά μέσα από δάση κι οροπέδια και τα παιδιά κολλούσαν τις μούρες τους στα τζάμια περιμένοντας με τεράστιο ενθουσιασμό να δουν κάποια αρκούδα ή λύκο. 😊 Εγώ από την άλλη κάθε φορά που συναντούσα καστανιές σταματούσα να  βγάλω φωτογραφίες αλλά και να μαζέψω ότι μπορούσα.

Την τελευταία μέρα περάσαμε από το χωριό Νυμφασία και κατευθυνθήκαμε προς την μονή της Παναγιάς στην Κερνίτσα η οποία θυμίζει αετοφωλιά. Χωμένη σε έναν βράχο βρέθηκε η θαυματουργή εικόνα της Παναγιάς, η "Εύρεση", ένα παρεκκλήσι όπου βρέθηκε η θαυματουργική εικόνα μετατράπηκε σε παρεκκλήσι των Αγίων Πάντων.

Φεύγοντας από εκεί ακολουθήσαμε τα μονοπάτια που οδηγούσαν στον ποταμό Μυλάοντα και καταφέραμε να κατέβουμε κάτω και να βρέξουμε έστω τα πόδια μας. Το νερό ήταν τόσο παγωμένο που ειλικρινά για τουλάχιστον πέντε λεπτά εφόσον βγήκα από το ποτάμι ένιωθα τρομερό πόνο μέχρι να κυκλοφορήσει ξανά το αίμα!

Δεν ξέρω τι να πω για επίλογο. Απορώ ακόμη πόσο δυνατά συναισθήματα μπορείς να νιώσεις με μια εικόνα, πόσο βοηθά την ψυχή σου ο καθαρός αέρας και πόσο ήρεμος γίνεσαι μέσα στην φύση. Να ταξιδεύετε φίλοι, όσο μπορείτε.